KBW vriendschap

Lezen, lezen, lezen! De Kinderboekenweek in het thema vriendschap werd geopend door de stagiaires met een toneelstuk in de aula. De rest van de week stonden er weer veel betekenisvolle activiteiten op het programma in het teken van lezen en leesbevordering.

De onderbouw wandelde naar de bibliotheek om de geleende breinweek-boeken terug te brengen en eens te kijken hoe het werkt in een bieb.

Annemarie van den Brink, schrijfster van het boek Amigo’s, kwam voorlezen uit eigen werk in de groepen 4, 5 en 6.

Groep 7 van Hilde won de voorstelling “Lampje” en ging naar boekhandel Heinen in Den Bosch voor een muzikaal omlijste lezing van schrijfster Annet Schaap.

De groepen 7 en 8 hielden een voorleeswedstrijd, Evi won en mag naar de gemeentelijke voorrondes.

Opa’s, oma’s en ouders hebben voorgelezen en daarmee hun liefde voor lezen overgebracht. We hopen dat u thuis ook de Kinderboekenweek aangreep om het boek eens extra in het zonnetje te zetten. Op de site van de Kinderboekenweek vindt u allerlei informatie over de nieuwste boeken en de boeken die een prijs hebben gewonnen.