Voorleeskampioen

Mandy heeft onze school verdedigd in de regionale verkiezingen van de Voorleeskampioenschappen. Ze is aangemoedigd door haar klasgenoten.

Een verslag van Robyn Keulemans (groep 8 Ferry)

’s Ochtends heeft Ferry verteld wat we allemaal moesten doen als we bij Den Durpsherd waren: rustig de zaal in lopen en een plekje zoeken. Ook moesten een paar mensen naar huis bellen omdat ze hun lunch waren vergeten. Rond 9.00 uur kwam de huifkar, we zijn iets minder dan 50 minuten onderweg geweest. Het was heel leuk en gezellig want de huifkar schommelde heel erg. Toen we aankwamen waren er al een paar klassen. We zijn rustig de zaal ingelopen en hebben een plekje gezocht in de zaal terwijl Mandy en de andere voorlezers gingen loten om wie er als eerste moest voorlezen. Daarna kwamen de voorlezers binnen en kondigde de ‘presentatrice’ alle scholen die meededen aan. Even later begon de eerste. Na een tijdje kwam Mandy als 6de. Ze deed het heel erg goed! Er waren ook leuke boeken voor jongens en meisjes, zoals: Het leven van een loser, Dummie de Mummie, Lux, De blote billenbijter en nog meer. Na alle voorlezers hadden we een korte pauze en na 15 minuten werden we weer de zaal ingeroepen en werd de winnaar bekend gemaakt: Menthe, een meisje van de Fonkel. Ze had een boek voorgelezen dat haar neefje had geschreven, vlak voor hij dood king aan kanker. Toen werden alle lezers op de foto gezet met de jury en gingen we weer terug naar school. We hebben met z’n allen in de klas gegeten en ’s middags hadden we gewoon weer les.

Het was een leuke en gezellige dag, vooral de rit met de huifkar was heel leuk!