AVG: dit doen we ermee!

Op 25 mei jl. is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ingegaan. U heeft hierover ongetwijfeld al een en ander vernomen in het nieuws en de nodige privacyverklaringen van bedrijven in uw mailbox gekregen. Binnen onze school hebben wij natuurlijk ook met deze gewijzigde wetgeving te maken.

Voor ons gaat dit vooral om de privacy te waarborgen bij:

• het gebruik van onze digitale leermiddelen;
  • het maken én gebruiken van beeldmateriaal van de leerlingen;
  • de vastlegging van gegevens van de leerlingen in dossiers.

Uiteraard gingen wij al zo zorgvuldig mogelijk om met de gegevens van uw kind, maar door toenemende digitalisering waardoor steeds meer gegevensuitwisseling plaatsvindt, is het ook belangrijk om goede afspraken te maken met derden (zoals software leveranciers). Ook moeten we u, soms opnieuw, schriftelijk toestemming vragen voor het gebruik van beeldmateriaal van uw kind. En de leerlingdossiers mogen alleen de noodzakelijke informatie bevatten.

Veel werk dus, waar wij nu en de komende tijd mee aan de slag gaan. Omdat het veel is vragen wij uw begrip en vertrouwen dat wij dit goed zullen regelen. De functie van Functionaris Gegevensbescherming is verplicht en hiervoor hebben wij externen ingehuurd.

Hier leest u meer over de aanpak binnen ons bestuur.