Bestuur STROOMM

Stichting Regionaal Openbaar Onderwijs Maas en Meierij (Stroomm) is een jonge, professionele onderwijsorganisatie die ondernemen aanmoedigt en gelooft in eigenzinnig, openbaar onderwijs. Onder Stroomm vallen 15 openbare scholen in: Sint-Michielsgestel, Boxtel, Haaren, Vught, Maasdriel en Zaltbommel. Op de scholen van Stroomm werken ca. 250 leerkrachten. Zij verzorgen onderwijs voor ongeveer 3000 leerlingen. Stroomm-basisscholen hebben alle vrijheid om aan hun eigenwijze visie zelf vorm en inhoud te geven. Met de gemeenschappelijke ambitie om het optimale te halen uit ieder kind.

Op schoolniveau is de schoolleiding verantwoordelijk voor de gang van zaken. Iedere school heeft binnen de kaders van STROOMM de ruimte om een eigen onderwijsconcept vorm te geven volgens de plus van Stroomm!

Koersplan 2023-2027

In ons koersplan ‘Stroomm opwaarts’ ‘lees je onze kernwaarden en welke thema’s de komende jaren centraal staan. En natuurlijk: waar Stroomm voor staat en de komende jaren voor gaat.

Hier staan en gaan we voor

Stroomm is een professionele onderwijsorganisatie die ondernemen aanmoedigt en gelooft in kwalitatief hoogwaardig, eigenzinnig, openbaar basisonderwijs. Stroomm-scholen krijgen alle vrijheid om hun onderwijsvisie zelf vorm en inhoud te geven. Met de gemeenschappelijke verantwoordelijkheid en ambitie om het optimale te halen uit ieder kind.

Stroomm staat voor betrokken en goed werkgever- en werknemerschap. We geven onze medewerkers ruimte, vertrouwen en aandacht. Zo kun je jezelf, je talenten én het onderwijs volop ontwikkelen en groeit iedereen op een Stroomm-school.

Onze kernwaarden

Je herkent onze stichting, onze scholen en onze medewerkers aan de volgende kernwaarden:

• Onderscheidend
    Wij zijn eigenzinnig en hebben respect voor de eigenheid van elke leerling, elke medewerker en elke school. Bij ons krijgt iedereen de ruimte om zijn talenten te ontwikkelen.
  • Ondernemend
    Wij zijn ambitieus en hebben het lef en de durf om dingen anders te doen. We moedigen het tonen van initiatief en het grijpen van kansen aan. Door buiten kaders te denken groeien en leren we, als individu én samen.
  • Open
    Wij bieden openbaar onderwijs en iedereen is welkom bij Stroomm. We zijn betrokken en hebben aandacht voor elk individu. In gelijkwaardigheid en met een open houding ontmoeten we elkaar. We zijn toegankelijk voor ouders en partners.

Het bestuur van Stroomm bestaat uit één persoon en deze verzorgt samen met het stafbureau de dagelijkse leiding. Een Raad van Toezicht bestaande uit vijf personen heeft hierbij een toezichthoudende rol.

Voorzitter College van Bestuur
De heer Robert-Jan Koevoets