Dopdopdop!

Er wordt volop gespaard!

Al meer dan 3 volle, grote kliko’s zijn naar het recyclepunt gebracht… en we gaan door.

Samen met alle scholen van de dorpen Sint-Michielsgestel en Den Dungen zet de parochie een project op om de saamhorigheid te vergroten. Samen vormen wij de maatschappij van de toekomst en het lijkt ons zinvol om die gedachte van saamhorigheid en ‘zorgen voor elkaar’ al vroeg bij kinderen voor te leven.

Dit project draagt bij aan de integratie en stimuleert burgerschap. Kinderen leren van elkaar en leren door ontmoeting. Als je weet wat anderen beweegt, kun je beter met elkaar samenleven. Over de inhoud van het ‘saamhorigheidsproject’ krijg u te zijner tijd meer informatie.

Met alle scholen is al wel het plan opgepakt een grootschalige inzamelingsactie te houden voor de stichting KNGF geleidehonden. Op onze school is er in de eerste week van januari een container geplaatst, waar alle soorten plastic doppen ingeleverd kunnen worden. Per kilo plastic doppen krijgt de stichting een vergoeding die gebruikt wordt voor de training van de geleidehonden.

Op 16 mei zullen de doppen op symbolische wijze worden ingeleverd.