Tussenschoolse opvang

Tussenschoolse Opvang (TSO)
Op de Bolster biedt ‘t-Kasteeltje de lunch aan. Het betekent dat de kinderen geen lunchpakket meebrengen, de lunch wordt op school voor kinderen aangeboden met een ruime keuze aan producten (in de bijgevoegde pdf leest u hierover). De tafels worden gedekt en de kinderen smeren zelf hun brood. Voor kinderen geeft dit een heel andere sfeer aan tafel, het is meer zoals thuis. De kinderen krijgen op deze manier een lunch op maat en het sluit prima aan bij de gezonde school die wij zijn. De kinderen nemen alleen voor de fruitkring iets mee naar school.
Na de maaltijd is er voor kinderen een keuze mogelijkheid voor activiteiten. Dit kan buiten of binnen zijn. Buiten is het vrije spel, binnen kunnen kinderen voor knutselen, tekenen of spelletjes kiezen. We komen zo meer tegemoet aan de verschillen die er tussen kinderen zijn.

Op alle dagen is een coördinator (Anouk Joosten) van ’t Kasteeltje aanwezig zijn voor de aansturing en begeleiding van de TSO.  De coördinator is ook het aanspreekpunt voor ouders.