Bolsterbieb geopend

De volledig aangevulde en gesaneerde Bolsterbieb is vandaag geopend door onze nieuwe burgemeester, Han Looijen.

Er zijn zoveel dingen die kinderen kunnen doen, dat het boek moet concurreren met allerlei andere vormen van amusement. Kinderen lezen steeds minder.  Juist wanneer kinderen opgroeien in een gezonde leescultuur, gaan daar sterke stimulansen voor de taal-, en leesontwikkeling vanuit, nauw samenhangend met de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling.

Leesplezier is de basis van lezen. We zetten hier heel hard op in zodat we van daaruit de leescompetentie van leerlingen kunnen vergroten. Als kinderen lezen eenmaal leuk vinden, zullen ze het meer gaan doen en technisch beter gaan lezen.

Vanaf vandaag hebben we weer een bibliotheek met een aantrekkelijke, eigentijdse collectie en de kinderen kunnen lekker lezen.

Thuis nog doorlezen? Een abonnement op de bieb in het gemeentehuis is voor kinderen gratis.