Marijke du Long

Marijke du Long is zaterdag 13 oktober overleden aan de gevolgen van kanker. Zij is 66 jaar geworden.

Vorig jaar november ging zij met pensioen.

Wij namen afscheid van een lieve, belangstellende en bescheiden collega die veel betekend heeft voor de Bolster. Marijke herinnerde ons er vaak aan dat het zo mooi is om kinderen te helpen groeien. Hoe we boffen om iedere dag met zulk kostbaar ‘materiaal’ te mogen werken. Om te zien dat onze acties en ons handelen, effect hebben op de ontwikkeling van een kind.

Bijna 40 jaar zette zij zich met hart en ziel in voor ‘haar school’ de Bolster, in verschillende rollen: hoofdleidster kleuterschool, moeder van Pien en Suus, leerkracht en remedial teacher.

Zij is in de loop der jaren meer kinderen gaan begeleiden buiten de groep. Als kinderen bij haar kwamen, werden ze ontvangen in hartelijkheid. Warme belangstelling voor wie ze zijn, wat ze bezighoudt. Die aandacht hebben kinderen altijd gevoeld.

Met haar expertise en ervaring, zag ze wat nodig was. En met haar creativiteit en vakkennis zocht ze naar (en maakte ze) de juiste middelen die voor ieder kind ingezet konden worden.

‘Alle discussies over en in het onderwijs zouden moeten beginnen en eindigen bij het kind’.

Ook na haar pensioen bleef Marijke, ondanks haar ziekte, nauw betrokken bij het wel en wee van kinderen en team op de Bolster.

We missen haar.