444,44 euro
Wereldwijd zijn er miljoenen kinderen die een oorlog meemaken. Ook in Syrië is het oorlog. Bijna vijf miljoen mensen zijn gevlucht vanuit Syrië naar buurlanden als Libanon, Turkije, Jordanië maar ook naar Nederland. Zij zijn op zoek naar een veilige plek om te leven. Veel van deze vluchtelingen zijn kinderen. Ook op onze school zijn kinderen die gevlucht zijn uit Syrië. Zij moeten hier in Nederland een nieuw bestaan zien op te bouwen.
Voor de kerstvakantie vertelden Wisam en zijn vader aan de groepen 7 en 8 hoe het leven in Syrië was voor de oorlog en hoe het nu is.
Tijdens de kerstactie is er geld ingezameld voor WarChild o.a. door de verkoop van lekkers en bloempotten. War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. Ze helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen. Er is in totaal 444,44 euro opgehaald.
Dank voor jullie gift.