Excellente school

Op maandag 18 januari kregen wij te horen dat we excellente school zijn geworden. Dit predicaat wordt door de inspectie van het onderwijs gegeven in opdracht van het Ministerie van Onderwijs. Wij zijn hier enorm blij mee omdat het aangeeft dat wat wij op de Bolster aanbieden meer is dan het reguliere lesprogramma.

De aanmelding gebeurt door de school zelf in februari. Er volgt dan een uitgebreide procedure waarbij we uitgebreid aangeven hoe ons excellentieprofiel er uit ziet, er een presentatie gegeven wordt bij de schoolinspectie, de jury de school bezoekt, ouders en kinderen worden bevraagd, referenten worden gezocht en alle rapporten, het tevredenheidsonderzoek en de resultaten worden doorgelicht. Daarnaast wordt aan de school gevraagd hoe zij ervoor zorgen dat de excellentie geborgd wordt voor de jaren hierna. Dit neemt een klein jaar in beslag. Er zijn 130 scholen excellent verklaard waarvan 36 basisscholen. Dat wij tot deze selecte groep behoren is iets waar wij als team trots op zijn en wat wij graag delen met onze kinderen en u als ouders.

Op maandag 1 februari is er een bijeenkomst geweest in Amersfoort waar een afvaardiging van alle scholen aanwezig was. Staatsecretaris Dekker was aanwezig om iedereen te feliciteren met het resultaat.

Hieronder kunt u de link naar het rapport van de jury vinden. Natuurlijk blijven wij streven naar excellentie, nu maar ook in de toekomst.

juryrapport de Bolster

Days